Usługi medyczne w XXI wieku muszą być reklamowane na szereg rozmaitych sposobów. Osoby zmagające się z wszelakimi chorobami często poszukują rozwiązań za pośrednictwem internetu, dlatego też jednym z najważniejszych miejsc, w którym z całą pewnością warto zaznaczyć swoją obecność, jest internet. Pytanie, które często zadają sobie właściciele stron tego typu jest następujące: jak pozycjonować stronę centrum medycznego? Popularna wśród przedstawicieli branży medycznej jest teza mówiąca o tym, że pozycjonowanie stron tego typu jest niezwykle trudne. Nie jest to prawdą. W poniższym artykule tłumaczymy, jak pozycjonować stronę centrum medycznego. Zapraszamy do lektury!
Po pierwsze: działaj na kilku płaszczyznach
Pozycjonowanie stron to proces, który musi przebiegać na wielu płaszczyznach. Wielu właścicieli stron medycznych skupia się w szczególności na content marketingu oraz pozycjonowaniu strony przy pomocy zewnętrznych serwisów. Należy jednak pamiętać o tym, że jedną z bardzo ważnych kwestii (często pomijaną) jest dbałość o prawidłową optymalizację naszej witryny. Jeśli strona nie jest odpowiednio zoptymalizowana, będzie osiągała znacznie niższe wyniki w miejscach wyszukiwania.
Aby sprawdzić, jak wygląda obecna pozycja strony internetowej centrum medycznego, warto najpierw przeprowadzić specjalne badanie. Wyniki audytu pokażą, które elementy wymagają poprawy. Potem przystępujemy do wykonywania dwóch rodzajów działań: on-site oraz off-site. Do tych pierwszych zaliczamy:
- zoptymalizowanie kodu źródłowego strony internetowej,
- właściwy dobór słów kluczowych oraz dodanie ich w postach zamieszczanych w witrynie,
- stworzenie mobilnej wersji serwisu,
- stworzenie na stronie bloga, który będzie zawierał ciekawostki medyczne,
- przyspieszenie ładowania strony internetowej.
Z kolei działania off-site są następujące:
- dodawanie wpisów tematycznych na branżowych portalach medycznych,
- promocja firmy za pośrednictwem znanych forów dyskusyjnych,
- stworzenie bloga na osobnej witrynie,
- inwestycja w reklamy AdWords,
- dodanie linków do naszej strony internetowej w serwisach zewnętrznych.
Wszystkie powyżej wymienione działania zaliczamy do grona podstawowych – na początku należy zadbać, aby wprowadzić w życie je wszystkie. W pozycjonowaniu strony internetowej chodzi przede wszystkim o to, aby wyznaczyć sobie jasno sprecyzowany cel. Dla centrum medycznego będzie to na przykład zwiększenie liczby klientów bądź zbudowanie długotrwałych relacji z zadowolonymi pacjentami.
Prowadzenie bloga tematycznego na stronie centrum medycznego – najważniejsze wskazówki
Stworzenie bloga, który będzie podstroną witryny centrum medycznego, jest strzałem w dziesiątkę. Osoby poszukujące informacji na temat określonych chorób i dolegliwości będą mogły również przy okazji lektury zapoznać się z ofertą naszego centrum medycznego. Szablon bloga powinien w sposób jednoznaczny kojarzyć się z medycyną – warto być kreatywnym i stworzyć szablon przykuwający oko. Dzięki temu czytelnicy bloga zostaną zatrzymani na dłużej. Równie ważne jest zamieszczanie zdjęć ilustrujących daną dolegliwość – należy pamiętać o tym, że muszą one być w pełni unikalne. Muszą one być także właściwie podpisane. Teksty zamieszczane na blogu muszą być również pisane jasnym i zrozumiałym językiem. W ten sposób można dotrzeć do szerokiego grona odbiorców.
Słowa kluczowe kluczem do sukcesu
Wiele osób uważa, że zamieszczenie w artykułach odpowiednich słów kluczowych jest bardzo trudne. Warto wiedzieć, że tekst zawierający słowa kluczowe musi wyglądać naturalnie. Dlatego też aby umieścić je w taki sposób trzeba posiadać odpowiednie zdolności. Słowa kluczowe to frazy wpisywane przez internautów w wyszukiwarkę w momencie, gdy poszukują określonych informacji. Centrum medyczne powinno wobec tego promować się poprzez używanie słów kluczowych takich jak:
- centrum medyczne + miasto,
- dobre centrum medyczne + miasto,
- centrum medyczne + województwo,
- jak znaleźć dobre centrum medyczne.
Jest to tak naprawdę jedynie mała próbka możliwości. Ustalenie słów kluczowych jest naprawdę proste.
Współpraca z serwisami tematycznymi procentuje
Eksperci wskazują, że jedno z najskuteczniejszych rozwiązań na pozycjonowanie strony internetowej to współpraca z serwisami tematycznymi. W branży nazywa się to linkowaniem – dzięki takiemu zabiegowi można dotrzeć do wielu nowych klientów. Ważne jest również to, że będą to osoby zainteresowane medycyną, dzięki czemu prawdopodobieństwo, że skorzystają również z usług naszego centrum medycznego jest bardzo wysokie.
Dodanie wizytówki w mapach Google
Jedno z dostępnych rozwiązań, a zarazem bardzo prostych do wprowadzenia, to umieszczenie wizytówki centrum medycznego w Mapach Google. Obecność w tym miejscu powoduje, że każdy potencjalny klient zainteresowany usługami centrum będzie mógł w każdej chwili sprawdzić, gdzie ono się znajduje oraz w jakich godzinach przyjmuje pacjentów. Wizytówka zawiera następujące informacje:
- nazwę centrum medycznego,
- lokalizację (dokładny adres),
- numer telefonu,
- godziny przyjmowania pacjentów.